4-ماهواره با کشورهای دیگر چه کرده است؟

الف:جوامع مسلمین هدف ماهواره ها:

آنچه امروز برای ملت های مسلمان مشکل ساز شده است تهاجم فرهنگی یا غلبه فرهنگی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ هاست. نمونه بارز آن را می توان به روند رو به گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایرفرهنگ ها بویژه فرهنگ اسلامی اشاره نمود.جلوه های تهاجم فرهنگی را می توان به دو دسته بیرونی مانند:تلاش برای دین زدایی، ایجاد روحیه خود باختگی فرهنگی، ترویج، افکار و اندیشه  های غربی و ... و درونی مانند: عقب ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ... تقسیم نمود.بحث ما در این جستار در مورد جنبه بیرونی این تهاجم است با این تفاوت که جستار پیش رو به بررسی وضعیت فرهنگی فرهنگ مهاجم و متخاصم می پردازد و مخاطب نسبت به این فرهنگ آمادگی نسبی را در خواهد یافت و بدین وسیله است که می تواند نزد خود از نگاهی منطقی و درست ویژگیهای این فرهنگ را با فرهنگ اسلامی خود مقایسه نموده و زوال و انحطاط ها و افول اخلاقی را در آن فرهنگ مهاجم و متخاصم به راحتی دریابد.اما شمه هایی از فرهنگ به اصطلاح متمدن غربی به روایت آمار وارقام و اعترافات خود غرب یها:

ب:اعترافات غربی ها به فروپاشی تمدن غرب:

آیا به نظر شما در کشورهایی که هرساله آمار جرم و جنایت در آن به گونه وحشتناکی رو به افزایش است، آیا این کشورها می توانند الگویی مناسب برای سایر ملت ها باشند؟ به عنوان مثال در کشور آمریکا که بنابر اعلام خودشان در سال 2012آمار جرم و جنایت نسبت به سال 2011 ، 15 درصد رشد داشته ، چنین دولتی لایق آن هست که سایر دولت ها و ملت ها از او در هر زمینه پیروی کنند؟

ج:انحطاط اخلاقی در آمریکا و اروپای مدرن:

به نظر یکی از اندیشمندان غربی مشکل اصلی جهان امروز غرب ، اقتصادی، سیاسی و ... نیست بلکه بحران ناشی از فرو پاشی انسجام اخلاقی است.بحران اخلاقی از جمله معضلات اساسی پیش رو جوامع غربی بویژه ایالات متحده آمریکاست. هرج و مرج اخلاقی و از دست رفتن ملاک های درست، محصول افول خانواده، عملکرد رسانه و نیزبی بند و باری و مسولیت ناپذیری جنسی است.می توان گفت عامل اساسی و مهمی که در ورای این عوامل، تاثیر اساسی  دارد، رویکرد تساهل محور و رواداری نسبت به نسایل غیر اخلاقی در جامعه است.در این بخش نیز بر طبق آمار و ارقام، انحطاط اخلاقی در آمریکا و اروپای مدرن مورد بررسی قرار گرفته است.بر طبق این آمار یکی از بی امن ترین کشورها آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی است.

د:در معرض تجاوز قرار گرفتن صده ها هزار زن در کشورهای به اصطلاح متمدن:

این بخش از جسار ار نیز به بررسی آمار تجاوز به زنان در آمریکا وهمپیمانانش پرداخته است. اینکه با توجه به آمار هر سال نسبت به سال گذشته،آمار تجاوز به زنان و حتی کودکان روندی روبه رشد دارد و در برخی کشوره گاه تا 300درصد هم می رسد.

ه:طلاق در کشورهای غربی:

بسیاری ازنویسندگان غربی معتقدند که امروزه در جوامع غربی ازدواج به طور فزاینده ای محتمل است که به طلاق منتهی گرددو ازدواج به گونه سنتی در حال ناپدید شدن است.در کشوری مانند انگلیس یک سوم ازدواج ها به طلاق می انجامد.

ر: ماهواره در آسیا و نوع برخورد کشورها با آن:

در این بخش به نوع برخورد کشورها با ماهواره مورد بررسی قرار گرفته است و برای نمونه به مطالعه موردی اثرات ماهواره در یکی ازکشورهای آسیایی (یمن) پرداخته شده است.آمارها حاکی از آن است که استفاده از ماهواره اثرات منفی و مخربی بر روی مردمآان کشور گذاشته است.