در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار باقالبی مناسب به میدان آورد تا اثر گذار شود

سال1396،اقتصاد مقاومتی،:تولید _اشتغال

۲۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

شب آرزوها


لیلة الرغائب شده دل زار و مزار است                    اشک دل و نجوای شب بنده خوار است

ما هیچ نخواهیم به جز دو طلب نیک                        یک: دیدن کربلا و دو: حضرت یار است

۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

"شب آرزوها" شبی که خدا بی حساب می بخشد

 

لیله الرغائب(شب آرزوها) اولین شب جمعه ماه رجب است که برای آن اعمال و فضایل بسیاری نقل کرده اند که از آن جمله می توان به روزه پنجشنبه و استغفار زیاد اشاره کرد. شب جمعه اوّل ماه رجب را لیله الرَّغائب مى‏گویند و از براى آن عملى از حضرت رسول‏صلى الله علیه وآله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علّامه در اجازه بنى زهره نقل کرده‏اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار به سبب او آمرزیده شود و آنکه هر که این نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود حقّ تعالى بفرستد ثواب این نماز را بسوى او به نیکوتر صورتى با روى گشاده و درخشان و زبان فصیح.

ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

به بهانه شهادت امام هادی(ع)

۲۳ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

فضیلت و اعمال ماه مبارک رجب

ماههای  رجب و  شعبان و رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر(علیهماالسلام) روایت شده است که: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می گردد.و همچنین فرمود که: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. از امام صادق(علیه السلام) روایت است که حضرت رسول اکرم( صلى الله علیه و آله) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ.

ابن بابویه از سالم روایت کرده است که گفت: در اواخر ماه رجب که چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق(علیه السلام)رسیدم. وقتی نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد فرمود که آیا در این ماه روزه گرفته‏اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود که آنقدر ثواب از تو فوت شده است که قدر آن را به غیر از خدا کسى نمى‏داند به درستى که این ماهى است که خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده و گرامی داشتن روزه دار را در این ماه بر خود واجب گردانیده است. پس گفتم یابن رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن نائل مى‏گردم؟ فرمود: اى سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر کس دو روز از آخر این ماه را روزه بگیرد از صراط به آسانى بگذرد و هر کس سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند. و بدان که براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده است و روایت شده که اگر شخصی قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ

ادامه مطلب...
۲۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

ولادت امام محمد باقر(ع)




۲۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

دنیای غرب چالش نفوذ اندیشه، تفکر و پیام انقلاب اسلامی در منطقه را دارد

سپاه نیوز:معاون  ستادکل نیروهای مسلح گفت: چالش امروز انقلاب اسلامی نفوذ تفکر غرب در جامعه ایران است. در مقابل، غرب هم چالش نفوذ اندیشه، تفکر و پیام انقلاب اسلامی در منطقه و مقاومت را دارد و این به دلیل قدرت ایران است.

به گزارش سپاه نیوز:سردار سرتیپ پاسدار"سیدمسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تبلیغات و هجمه صهیونیسم با همه عِده و عُده و تفکرات اومانیستی و مادیگرایی غرب، دفاع مقدس به عنوان معجزه انقلاب اسلامی ماندگار است.سردار جزایری تصریح کرد: دفاع مقدس با فرماندهی رهبری و حضور مردم در 8 سال خلق شد. دشمن به کشوری تازه انقلاب کرده و به سامان نرسیده، حمله کرده بود تا تمامیت انقلاب را از آن خود کند. ده‌ها کشور مستقیم و غیرمستقیم با ما می‌جنگیدند به همین منظور دفاع مقدس صحنه بی نظیر و غیر قابل تکرار است.وی بیان داشت: دو ابر قدرت امریکا و شوروی با همه اذنابش صفی طویل در برابر انقلاب شکل دادند. برای اولین بار دو ابر قدرت در یک نقطه یعنی نبود انقلاب اسلامی به توافق رسیدند.

ادامه مطلب...
۲۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

امکان جابجایی اپراتور بدون تغییر شماره

به نقل از امتیاز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای طرح ترابرد پذیری شماره های تلفن همراه(جابه جایی اپراتورها) در سه ماهه اول امسال را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه برشمرد که با اجرای این طرح امکان جابجایی اپراتور برای مشترک بدون تغییر شماره ممکن می شود
وی طرح ترابرد پذیری شماره های تلفن همراه را عامل افزایش کیفیت خدمات دهی و افزایش رضایتمندی مشترکان دانست و گفت: ترابرد پذیری باعث ایجاد رقابت در میان اپراتورهای تلفن همراه و افزایش کیفیت و کاهش نرخ خدمات می شود.

۱۵ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

هشدار پلیس فتا درباره دانلود تقویم سال ۹۵

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا از احتمال ورود ویروس از طریق دانلود فایل (zip )تقویم ۹۵ خبر داد و به کاربران سفارش کرد تا فایل های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی دریافت کنند.به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، سرگرد حمید کیانی با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و آغاز به کار رسمی برخی از ادارات گفت: برخی از کارمندان و شاغلان با آغاز سال کاری جدید اقدام به دریافت اینترنتی تقویم سال ۹۵ می کنند و ارائه لینک های دریافت فایل zip تقویم سال ۱۳۹۵ توسط برخی از سایت‌ها در حال افزایش است.


ادامه مطلب...
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

نماینده استاد محمود فرشچیان از دروغ بودن شایعات منتشر شده خبر داد

سید حسن صائب در گفت‌و‌گو با آنا، در خصوص شایعات مطرح شده در مورد درگذشت استاد فرشچیان تاکید کرد: حال استاد فرشچیان، بحمدالله، کاملاً خوب است و ایشان هیچ کسالتی ندارند. این شایعه از دروغ‌های خاص این ایام است که گاه در شبکه اجتماعی منتشر می‌شود.محمود فرشچیان متولد در بهمن ماه ۱۳۰۸ در اصفهان، نقاشی را از کودکی در کارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی و عیسی بهادری آموخت و پس از تحصیل در مدرسه هنرهای زیبای اصفهان به اروپا رفت و چندین سال به مطالعهٔ آثار هنرمندان غربی در موزه‌ها پرداخت.


ادامه مطلب...
۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

تکذیب شایعه درگذشت استاد فرشچیان

به نقل از سایت خبری اتاق نیوز، طی ساعات گذشته امروز مورخ 1395/01/13 اخباری در فضای شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام دال بر درگذشت استاد پرآوازه هنر ایران محمود فرشچیان منتشر شده است که طبق بررسی های انجام شده همه آنها  شایعه بوده و تکذیب می گردد و خوشبختانه ایشان در صحت و سلامت کامل به سر می برند. متن این پیامک نادرست و شایعه در زیر می آید:



 

به نظر می رسد شایعه سازان این بار به مناسبت روز سیزدهم فروردین و متاثر از سنت جدیدی بنام "دروغ سیزده" چنین شایعه ای را ساخته و پرداخته اند



این تارنما برای این استاد فرهیخته آرزوی سلامت وطول عمر همراه با موفقیت دارد.

۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی