در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار باقالبی مناسب به میدان آورد تا اثر گذار شود

سال1396،اقتصاد مقاومتی،:تولید _اشتغال

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

اهداف ماهواره ها (قسمت ششم)

 

6-بازگشت به خویشتن:

منع قانونی دیدن برنامه های ماهواره ای اگرچه لازم است اما کافی نیست، بلکه باید علاقه و محبت مردم به ماهواره و برنامه های آن را که مبدأ و عامل اصلی گرایش به ماهواره است، خشکاند.می توان با مراجعه به آثا ر و زندگینامه های ائمه هدی علیهم السلام، علمای عظیم الشان اسلام و هدای والامقام، به قبح و زشتی برنامه های ماهواره ای پی برد و آنان را نیز از این زشتی آگاه کرد. هیچ روایتی از ائمه و اهل بیت نداریم که اجازه نگاه کردن به تصاویر مبتذل را داده باشد، علاوه بر آن؛ در بسیاری از روایات، این گونه اعمال راه ورود شیطان به قلب انسان و نیز ورود انسان به ورطه هلاکت و جهنم معرفی شده اند.برنامه های مبتذل و مستهجن فقط بخشی از برنامه های ممنوعه ماهواره است، درحالی که قرآن و اهل بیت انسانها را از گوش دادن ودیدن هرگونه توهین و بدگویی نسبت به دین بر حذر داشته اند. به راستی ماهواره ها کم به مقدسات اسلامی و سیعی توهین کرده و آنها را مورد تمسخر قرار داده اند؟ آیا باورهای اسلامی و اسلام را مساوی با تروریست معرفی نکرده اند؟ آیا با برنامه های مثلا دینی به تضعیف نهادهای دینی نپرداخته اند؟ آیا حجاب و عفاف را به بدترین شکل مورد تهاجم قرار نداده اند؟

7-براستی هر آنچه دیده بیند دل کند یار:

در قرآن و تعالیم انبیاء الهی و امامان و پیش وایان ما، همواره برمراقبت چشم و گوش(شنیدن و دیدن)تاکید بسیار شده است و با توجه به رواج ماهواره وشبکه های پر زرق و برق که چیزی جز تباهی اخلاقیات را به دنبال ندارد.

الف: هدف شبکه های ماهواره ای

اهداف طراحان پشت پرده شبکه های بویژه شبکه های فارسی هدف گذاری بر روی قشر زنان به عنوان مخاطب خاص است. دیگر ایجاد تغییرات اجتماعی در ساختار زندگی مسلمانان بویژه ایرانیان آن هم با ترویج سبک زندگی غربی با ظاهری شرق پسند.

ب: هرزه نگاری

هرزه نگاری در حقیقت به معنای مطالبی است که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتا به قصد تحریک جنسیا رایه می شوند.کارشناسان اجتماعی بر این عقیده اند که پیامدهای این عمل بسیار خطرناک است چرا که مثلا قاتلان جنسی که اعتراف کرده اند هرزه نگاری، انها را بهاین کار واداشته است.از عواقب و پیامدهای آن می توان به اعتیاد غیر قابل یرگشت، حساسیت زدایی و هرزه رفتاری اشاره نمود.

ج: حکم قانون در مورد استفاده از ماهواره

قانون جمهوری اسلامی ایران به کارگیری تجهیزات دریافت از ما هواره و توزیع آن را جز در  مواردی که قانون تعیین کرده، ممنوع

اعلام نموده است.


۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

اهداف ماهواره ها (قسمت پنچم)

5-بهانه ها و توجیهات داشتن ماهواره:

برخی از افراد هستند که بدون توجه به محیط خانواده و اقتضائات آن، با دست آویز قرار دادن توجیهات سطحی، راه ورود ماهواره را به خانواده باز می کنند؛ این گونه افراد بی شک بعد از مدت کوتاهی آثارو نتایج زیا نبار وجود ماهواره در محیط خانه و خانواده را خواهند دید.در این بخش علاوه بر توضیح مواردی از این توجیهات، به بررسی محتوایی برخی از شبکه های ماهواره ای نیز پرداخته شده است.

الف: به دست آوردن پرستیژ اجتماعی:

برخی از مردم در زندگی خویش فکر مستقلی ندارند و در اصل جوّ جامعۀ اطراف آنها است که برایشان تصمیم می گیرد. در نگاه این دسته اصالت با هم رنگ جماعت شدن است. اگر جماعت اطراف چنین فردی، ماهواره را جزوی از زندگی بدانند، او هم به دنبال این جو رفته و ماهوار های خواهد شد، بدون توجه به اینکه این کار چه آثار مخربی را در خود و خانواده خود ایجاد می کند.

ب: جلوگیری از حریص شدن فرزندان:

برخی از والدین می گویند: در خانه بساط ماهواره را پهن می کنیم تا بچه ها حریص نشوند. اگر ماهواره در خانه نباشد، فرزندان مان بیرون از خانه وصفش را شنیده و خارج از محدوده ی نظارت ما به سراغ شبکه های آن چنانی می روند. اگر ماهواره در خانه باشد، ما برمیزان و نوع استفاده از آن نظارت خواهیم داشت. در جواب باید گفت:مگر می توان تنها با گذاشتن برنامه های خوب، شوق فرزندان را برای برنامه های بدی که بیرون از خانه وصف آن را می شنوند کم کرد؟ کسی که بخواهد به سراغ برنامه های بدی برود که وصفش را شنیده، یا از همان دستگاهی استفاده می کند که در خانه است یا باز هم به خانه دوستش رفته و این برنامه ها را تماشا می کند، یا اینکه فیلم آن را از بازار آزاد تهیه می کند. را ه اصلی تربیت صحیح است. در تربیت صحیح، فرزندان به جای اینکه جامعه را الگوی خود قرار دهند، والدین را الگوی خود قرار داده و جامعه را با محیط خانه می سنجند.

ج: ناکافی بودن امکانات تفریحی:

برخی نیز بیان می کنند چون امکانات تفریحی وجود ندارد به سراغ ماهواره می روند. ولیکن این امر نمی تواند دلیل استفاده از ماهواره باشد. چرا که همانند آن است که گفته شود شخصی به دلیل آنکه برای زخم خود مرهم مناسبی نمی یابد، زهر می نوشد. تفریح و فراغت زمانی مناسب و واقعی هستند که کارکردهایی مانند ایجاد نشاط، خلاقیت،رشد استعدادها، فعال بودن و ... را به همراه داشته باشند که اینها حداقل کارکردهایی هستند که از یک فراغت واقعی انتظار می رود.ولی ماهواره نه تنها فاقد این کارکردها می باشد بلکه در جهت عکس این اهداف در حال فعالیت است.

د: باید خود را همه جا حفظ کرد:

افرادی هستند که می گویند "انسان باید بتواند خود را همه جا حفظ کند و اگه خودت رو توی قفس کردی وگفتی سالم موندی که کارخاصی نکردی. اگه تونستی ماهواره داشته باشی وخودت واسه خودت فیلترش کنی وگزینشی ببینی اونوقت هنر کردی، این دوستان این نکات را فراموش کرده اند :

۱- انسان از اطرافیان و محیط اطراف و از هر چیزی که با آن سرو کار دارد اثر می پذیرد حال کم یا زیاد ولی اگر انصاف به خرج دهیم می بینیم که محال است ما ماهواره را ببینیم و هیچ تاثیری هرچند کم روی ما نگذارد.

۲- بر فرض که  شما مورد واضح بالا را رد کنید و بگویید من این گونه نیستم حال این سوال مطرح می شود: آیا در خانه ای که شما ماهواره را برایش به ارمغان می برید آیا فرد دیگری هم وجود دارد اگر وجود دارد شما از کجا می توانید مطمئن باشید روی او هم اثر نگذارد.

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

اهداف ماهوارها (قسمت چهارم)

4-ماهواره با کشورهای دیگر چه کرده است؟

الف:جوامع مسلمین هدف ماهواره ها:

آنچه امروز برای ملت های مسلمان مشکل ساز شده است تهاجم فرهنگی یا غلبه فرهنگی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ هاست. نمونه بارز آن را می توان به روند رو به گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایرفرهنگ ها بویژه فرهنگ اسلامی اشاره نمود.جلوه های تهاجم فرهنگی را می توان به دو دسته بیرونی مانند:تلاش برای دین زدایی، ایجاد روحیه خود باختگی فرهنگی، ترویج، افکار و اندیشه  های غربی و ... و درونی مانند: عقب ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ... تقسیم نمود.بحث ما در این جستار در مورد جنبه بیرونی این تهاجم است با این تفاوت که جستار پیش رو به بررسی وضعیت فرهنگی فرهنگ مهاجم و متخاصم می پردازد و مخاطب نسبت به این فرهنگ آمادگی نسبی را در خواهد یافت و بدین وسیله است که می تواند نزد خود از نگاهی منطقی و درست ویژگیهای این فرهنگ را با فرهنگ اسلامی خود مقایسه نموده و زوال و انحطاط ها و افول اخلاقی را در آن فرهنگ مهاجم و متخاصم به راحتی دریابد.اما شمه هایی از فرهنگ به اصطلاح متمدن غربی به روایت آمار وارقام و اعترافات خود غرب یها:

ب:اعترافات غربی ها به فروپاشی تمدن غرب:

آیا به نظر شما در کشورهایی که هرساله آمار جرم و جنایت در آن به گونه وحشتناکی رو به افزایش است، آیا این کشورها می توانند الگویی مناسب برای سایر ملت ها باشند؟ به عنوان مثال در کشور آمریکا که بنابر اعلام خودشان در سال 2012آمار جرم و جنایت نسبت به سال 2011 ، 15 درصد رشد داشته ، چنین دولتی لایق آن هست که سایر دولت ها و ملت ها از او در هر زمینه پیروی کنند؟

ج:انحطاط اخلاقی در آمریکا و اروپای مدرن:

به نظر یکی از اندیشمندان غربی مشکل اصلی جهان امروز غرب ، اقتصادی، سیاسی و ... نیست بلکه بحران ناشی از فرو پاشی انسجام اخلاقی است.بحران اخلاقی از جمله معضلات اساسی پیش رو جوامع غربی بویژه ایالات متحده آمریکاست. هرج و مرج اخلاقی و از دست رفتن ملاک های درست، محصول افول خانواده، عملکرد رسانه و نیزبی بند و باری و مسولیت ناپذیری جنسی است.می توان گفت عامل اساسی و مهمی که در ورای این عوامل، تاثیر اساسی  دارد، رویکرد تساهل محور و رواداری نسبت به نسایل غیر اخلاقی در جامعه است.در این بخش نیز بر طبق آمار و ارقام، انحطاط اخلاقی در آمریکا و اروپای مدرن مورد بررسی قرار گرفته است.بر طبق این آمار یکی از بی امن ترین کشورها آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی است.

د:در معرض تجاوز قرار گرفتن صده ها هزار زن در کشورهای به اصطلاح متمدن:

این بخش از جسار ار نیز به بررسی آمار تجاوز به زنان در آمریکا وهمپیمانانش پرداخته است. اینکه با توجه به آمار هر سال نسبت به سال گذشته،آمار تجاوز به زنان و حتی کودکان روندی روبه رشد دارد و در برخی کشوره گاه تا 300درصد هم می رسد.

ه:طلاق در کشورهای غربی:

بسیاری ازنویسندگان غربی معتقدند که امروزه در جوامع غربی ازدواج به طور فزاینده ای محتمل است که به طلاق منتهی گرددو ازدواج به گونه سنتی در حال ناپدید شدن است.در کشوری مانند انگلیس یک سوم ازدواج ها به طلاق می انجامد.

ر: ماهواره در آسیا و نوع برخورد کشورها با آن:

در این بخش به نوع برخورد کشورها با ماهواره مورد بررسی قرار گرفته است و برای نمونه به مطالعه موردی اثرات ماهواره در یکی ازکشورهای آسیایی (یمن) پرداخته شده است.آمارها حاکی از آن است که استفاده از ماهواره اثرات منفی و مخربی بر روی مردمآان کشور گذاشته است.

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

اهداف ماهواره ها (قسمت سوم)

3-ماهواره از خانواده چه می خواهد؟

الف: شبکه های ماهوار های و تخریب خانواده ایرانی:

هنگامی که اعضای خانواده در روزهای متوالی سریالهای نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی سازی روابط با نامحرم است، مشاهده میکـنند مرزهای اخلاقی بین اعضای خانواده کمرنگ می شود وعفت زنانگی و غیرت مردانگی مفهومی ناآشنا و غریب جلوه می کند.فیلم های ماهواره ای درصدد تثبیت روابط موازی در بیرون از خانواده هستند، به طوری که خیانت به همسر را امری طبیعی جلوه می دهندکه به تدریج موجب دلسردی و بی مهری و موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود.

ب: اشاعه فحشا و بی بند و باری:

شبکه های ماهواره ای در قالب سریال ها، میان برنامه ها و آگهی ها ، مظاهر ضداخلاقی را تبلیغ می کنند. در سریالهای نامناسب

شبکه های ماهوار های سنتهای اجتماعی و فرهنگی کشورها مورد تحقیر قرار می گیرند. هویت زدایی، کم رنگ شدن باورها و اعتقادات ملی و مذهبی از برنامه های اصلی این شبکه ها هستند. تعصب زدایی از کانون خانواده، ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده و همچنین ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسر و البته شوهر به زن، از بزرگترین و معمو ل ترین پیام های این سریالها هستند.

ج:ترویج هم خانگی های بدون ازدواج:

غیر رسمی شدن ازدواج که به عنوان یک فرهنگ وارداتی، به معنی کم رنگ شدن هنجارهای اجتماعی است که رفتار مردم را در رسوم معمول جامعه، مانند ازدواج تعریف م یکنند، آسانترین روش بدون تحمل تکالیف ازدواج و خان هداری به صورت رسمی است. برنامه های ماهوار های با ترویج این الگوی نابهنجار باعث می شوند دختران وپسران جوان خود را ملزم به تشکیل خانواده بینند و ترجیح دهند که این شکل از الگوی تشکیل خانواده را تجربه کنند. بدین شکل نخستین نهاد تربیتی جامعه دچار تحول شده، در چنین زمینه ی اجتماعی، طلاق گسترش می یابد و اخلاق انسانی  سقوط می کند، ازدواج دیگر پیوندمقدسی نیست ، بلکه رابط های است که مانند سایر روابط  اجتماعی می تواند به سادگی قطع شود.

د: ترویج خانواد ه های بی قید در برابر خانواد ه های سنتی:

شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند با نابودی شخصیت زن مسلمان، خانواده ها را فروپاشیده و نسلی بی بند و بار را برای آینده پرورش دهند. هدف اصلی فیلم ها و سریال های ماهواره زدودن تقوا،حیا، شرم، وفاداری، تعهد و حس مسئولیت در خانواده ها است.

ت: ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی:

عموم سریال ها و فیلم هایی که برای مخاطب ایرانی و مسلمانِ ماهواره آماده سازی می شود، سعی شده است که در آن برای افراد، حق چشیدن روابط دیگر علاوه بر روابط زناشویی را محفوظ بداند. که مهمترین آسیبِ آن، تضعیف و نادیده گرفتن پیوند، حق مسلم زناشویی،القای تجربه چندین باره عشق توسط زن و مرد(حتی بعد از ازدواج) ودر نهایت فروپاشی خانواده می باشد.

ث: ترویج بی بند و باری:

تماشای تصویرها و فیلمهای مبتذل ماهواره ای، کم کم انسان را معناد می کند؛ به گونه ای که اگر فرد روزی به سراغ ماهواره وعکسهای مبتذل آن نرود، در زندگی خود احساس کمبود میکند وحالت کسالت به او دست می دهد. تماشای صحنه های مبتذل، ذهن و اندیشه انسان را تسخیر می کند. فردی که خود را به دیدن اینگونه تصویرها عادت داده است، به کار و فعالیت سازنده ب یرغبت می شود.

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

اهداف ماهواره ها (قسمت دوم)

3-ماهواره سر غیرت دینی و ملی را با پنبه می برد:

 غیرت و حمیتّ، یعنی تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری است. این صفت در قالب مطلوبش، از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه م یگیرد. شاید بتوان انواع غیرت را به تعداد پدیده هایی که نزد انسان تقدّس و حرمت دارد، گسترش داد که در این صورت از مرز شمارش فراتر می رود. اما از دیدگاه دیگر می توان همه پدیده های مقدّس را در قالب دین، ناموس و آبرو و میهن خلاصه کرد که در نتیجه، غیرت به سه نوع: دینی، ناموسی و ملیّ تقسیم می شود.

الف: غیرت سرمایه دینی مسلمان:

غیرت دینی وملی به این معنا است که انسان مسلمان نسبت به کیان اسلام  و آنچه بدان مربوط می شود حسّاس باشد، ودر بعضی

مواقع نیز از خود عکس العمل نشان دهد و حتی از کوچک ترین خدشه و تعرّضی نسبت به آن جلوگیری کند. در انقلاب اسلامی و بعد ازپیروزی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس مردم عزیز ایران اسلامی غیرت و تعصب خود را نسبت به اسلام و کیان جمهوری اسلامی نشان دادند و ثابت کردند غیرت آنها نسیت به اسلام و پاسداری از اسلام بر خاسته از جانشان است دشمنان در این زمینه (جنگ سخت) علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و رفته رفته از راههای دیگری برای ضربه زدن به کیان جمهوری اسلامی استفاده نمودنند.

ب: بامردم با غیرت نمیتوان جنگید:

آنان دریافتند که در جنگ سخت راهی جز شکست نیست چرا که غیرت ملی و دینی مردم ایران به آتها این اجازه نمی دهد و نخواهد داد که بتوانند در این کشور نفوذ کنند از این جهت به تدریج به سمت و سوی دیگری رفتند؛ آنان دریافتند که با جنگ نرم به ویژه با ادعای تظاهر به فرهنگ جهانی و شعارهای دروغ دموکراسی و آزادی می توانند بر غیرت ملی و دینی همچنین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران حمله برده و آن را تضعیف ودر نتیجه به نابودی بکشانند.آری در این میان دریافته شد که از راه تهاجم فرهنگی می توان غیرت دینی و ملی را نابود کرد و همانطور که پیداست نابودی غیرت دینی و ملی به منزله ی نابودی عزت و کیان ایران اسلامی ست پس بنابر این دست به کار شده و با اسلحه ای به نام ماهواره-با ایجاد شبکه های ماهواره ای بویژه شبکه های فارسی زبان-بر فرهنگ اسلامی ایران تاختند.

ج: برای پیروزی باید غیرت زدایی کرد:

به طور خلاصه می توان گفت رویکرد این نوع شبکه ها چنین است: در این شبکه ها انتقال فرهنگ از طریق ساخت سریال ها و فیلم های مختلف به تدریج باعث می شود که فرهنگ مخاطبان به طور غیرملموس تغ ییر یافته و غیرت دینی ازآنها گرفته شود. بخشی از شبکه های ماهواره ای با موضوعات فرهنگی و سیاسی از سوی دشمنان اسلام راه اندازی شدند.شبکه های ماهواره ای با موضوع سیاسی وامنیتی که هدفشان براندازی نظام اسلامی است، تلاش می کنند تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بدبین کنند و اعتماد آنها را نسبت به نظام اسلامی و مسئولان آن کاهش داده یا سلب کنند.به مرور زمان فرد در انجام امور دینی خود دچار تساهل شده واین موضوع به تدریج در ظاهر فرد نیز بروز کرده و او نسبت به رعایت حجاب و سایر اموری که در اسلام مقرر شده است، بی تفاوت می شود و عملاً با گذشت مدتی و بدون اینکه برای خود فردی ملموس باشد،باورهای دینی و اخلاقی از وی گرفته می شود.

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

اهداف ماهواره ها (قسمت اول)

1-ماهواره هجوم بر دین، ارزشها و فرهنگ:

دین یکی از موانع مهمی است که دشمنان را در رسیدن به نقشه هایشان ناکام می گذارد. لذا طبیعی است که آنان نیز در صدد کنار

زدن آن باشند. آنها توسط شبکه های ماهواره ای، به انواع تهاجمات و تخریب ها علیه دین اقدام می کنند که فهرست وار اشاره می شود:

الف: مماشات در امور دینی:

از آنجا که مردم باورهای دینی و اعتقادی خود را بسیار دوست می دارند، به این سادگی از آن دست نخواهند کشید، لذا برنامه سازان در قدم اول نه تنها توهین و تحقیری نسبت به دین ندارند بلکه به آن احترام گذاشته و حتی ممکن است در مناسبات مختلف دینی به متدینان تبریک و تسلیت نیز بگویند بطور مثال شبکه فارسی وان مدتی ایام  شهادت ائمه را تسلیت میگفت تا مخاطب مسلمان ایرانی را داشته باشد.

ب: حمله به مقدسات در قالب نقد

در قالب برنامه های مختلف سعی در نقد و زیر سؤال بردن اعتقادات دارند و به نام بحث های علمی و دینی، دین را مورد تخطئه و نقد قرار می  دهند بدون آنکه فرصت دفاع را به مدافعان و کارشناسان دینی بدهند.

ج: دین هراسی:

با ساخت بازی ها و فیلم هایی که جنبه سرگرمی داشته و برای کودکان جذاب است، نمادهای دینی را به عنوان دشمن انسانیت معرفی کرده، و بدین ترتیب کودکان را از دین متنفر و با آن دشمن می سازند در بخشی از شبکه های سیاسی گروه های تندرو سلفی که ساخته و پرداخته استکبار است بعنوان نماد مسلمین معرفی میشود.

د: تمسخر آموزه های دینی:

در فرازهای مختلفی از فیلم ها، باورها و اعمال دینی را به عنوان رسوم خرافی و عقب مانده، به تمسخر گرفته و مخاطبان خود را به گریزاز دین می خوانند.

ه: ترکیب حلال و حرام:

باورها و اعمال دینی را در کنار کارهای غیردینی و حتی ضددینی به مخاطب نشان داده و بدین ترتیب از قبح اعمال خلاف دین و نیزاز حساسیت مخاطبانشان نسبت به محرمات می کاهند. مانند اینکه درکنار زنان مثلاً با حجاب، از زنان بی حجاب و دارای لباس های بسیارزننده استفاده می کنند یا بر سر سفره ها شراب می نشانند. بطور مثال در یکی از مشهورترین برنامه های ماهواره ای دختری محجب برنده مسابقه خوانندگی میشود و مدت ها بر روی او تبلیغ میکنند تا بگویند میتوان به بخشی از ظواهر دینی اعتقاد داشت و در عین حال کار غیر دینی کرد.

ز: قرائت های مختلف:

پلورالیسم و دفاع از حقانیت باورهای همگان، گام بعدی است. آنان به صراحت به مخاطب القاء می کنند که: هرکسی در دین خود محق است و کسی را نرسد که دین خود را حق و دیگران را باطل بداند. آنان بدین وسیله ابهت و قطعیت دین را از مخاطب می گیرند و حتی او را به سوی ادیان ساختگی و تحریف شده سوق می دهند.

ر: اعتقاد قلبی کافی است:

با ترویج دین بدون فقه، مردم را از اعمال عبادی و رعایت حلال و حرام باز می دارند. آنان به انحاء مختلف تأکید می کنند که دین چیز خوبی است اما لازم نیست حتما به همه دستورات آن عمل کنیم بلکه همین که به خدای واحد و پیامبر و معاد اعتقاد داشته باشیم، کافی است.

ح: تحریف و ایجاد آیین های کذایی:

تحریف ادیان و باورهای دینی و دادن باورهای غلط، شاید آخرین گام آنان باشد. چون راههای پیش گفته به طور کامل پاسخگو نبوده ونتوانسته است دین را از زندگی مردم حذف کند، لذا به این فکر افتاده اند که یک دین ساختگی را به خورد مردم بدهند و آنان را به نام دین،با خرافات و دروغ سرگرم کنند تا مردم کمتر و کمتر به سراغ متون واقعی و اصیل دینی بروند ساختن و تبلیغ عرفانهای انحرافی در این راستا انجام میگیرد.

 

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

سربازان و ابزارهای جنگ رسانه ای

سربازان جنگ رسانه ای، متخصصان تبلیغات، استراتژیست های تبلیغات بین المللی و کارگزاران رسانه ها هستند. طراحان جنگ رسانه ای، نه لزوما ژنرال های پادگان نشین، بلکه ممکن است پروفسورهای کالج ها و دپارتمان های رسانه ای در دانشگاه های معتبر هر کشوری باشند. جنگ رسانه ای، جنگ بدون خون ریزی، جنگ آرام و جنگ بهداشتی و تمیز تلقی می  شود؛ جنگی که در صفحات روزنامه ها ومیکروفن رادیوها، صفحات تلویزیون ها و عدسی دوربین ها، جریان دارد. مردمی که تحت بمباران جنگ رسانه ای قرار دارند، حتی ممکن است خود از وجود جنگ سنگینی که بر فضای تنفسی آنها جریان دارد،بی اطلاع باشند. هدف جنگ رسانه ای، اگر چه در واقع، تغییر کارکرد و عملکرد دولت هاست، اما به طرز ملموسی، به جای هدف قرار دادن مستقیم دولت ها، ملت ها را هدف بمباران خود قرار می دهد. این جنگ تمام عیار و هجمه های سنگین برای کشوری که میخواهد مستقل باشد چشمگیر است، انقلاب ایران درحالی به پیروزی رسید که دو گفتمان لیبرالیسم و مارکسیسم جهان را به دو بخش بلوک شرق و بلوک غرب تقسیم کردند انقلاب ایران با شعار نه شرقی و نه غربی نوای الهی را در جهان طنین انداز کرد و مردمان جهان را بسمت ارزشهای الهی فراخواند، این همان چیزی بود که غرب و شرق از آن وحشت داشت چرا که گرایش مردمان بسمت ارزشهای دینی مستقیما منافع جهانخواران را به خطر می انداخت، از این رو بود که بعد از انقلاب دشمن با انواع ترفند ها از قبیل کودتا، جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی اقدام به تغییر و بر زمین زدن این انقلاب کرد اما بحول الهی و وحدت مردم حول ولایت نتوانست کاری از پیش برد و اینک دشمن با بکارگیری ابزارهای نوین و خصوصا تجهیزات ارتباطی از قبیل ماهواره و شبک ههای اجتماعی یک جنگ تمام عیار را بر علیه ارزشهای اسلامی و ایرانی به راه نداخته است. در سال 73 تنها 3  شبکه فارسی زبان که متعلق به منافقین و سلطنت طلبها بود علیه انقلاب اسلامی  فعال بود، اما این تعداد درسال 91 ، به 125 شبکه فارسی زبان رسید که به هویت و فرهنگ انقلاب اسلامی تهاجم  می کنند که  13 شبکه آن در قالب نمایش فیلم و سریال مستهجن، جوانان و خانواده ها  را به صورت مستقیم هدف گرفته اند بخشی از این شبکه ها مذهبی هستند بخشی دیگر از این شبکه ها مسائل سیاسی را دنبال میکنند که همواره با شایعه پراکنی وتضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران همراه است هزینه های سر سام آور این شبکه های ماهواره ای معلوم نیست چگونه و از چه طریقی تامین می شود اما هر آنچه هست از سر خیرخواهی نیست.

 

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

مقدمه

ماهواره واقعا گنداب فسادی است که تیرهای زهرآگین خود را به سمت  ملتها و کشورها هدف گیری می کند )امام خامنه ای (مدظله العالی)(

می گویند ماهواره یک وسیله ای است که هم می توان از آن استفاده درست کرد و هم نادرست؛ اگر بر فرض هم بتوان از ماهواره در عالم امکان استفاده خوبی هم کرد ولی آن چیزی که در عالم واقع در حال تحقق  است، غیر از این است و مانند چاقویی است که فعلا در حال بریدن دست و پا و سر است. جنگ رسانه ای، یکی از برجسته ترین جنبه های جنگ نرم  وجنگ های جدید بین المللی است. اگر چه جنگ رسانه ای عمدتاٌ به هنگام جنگ های نظامی کاربرد بیشتری پیدا می کند، اما این به آن مفهوم نیست که در سایر مواقع، جنگ رسانه ای در جریان نبوده یا مورد استفاده قرار نمی گیرد. جنگ رسانه ای، تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها به صورت غیررسمی، ادامه داشته، هر کشوری از حداکثر توان ود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش با استفاده از رسانه ها، بهره گیری می کند.جنگ رسانه ای، ظاهرا میان رادیو و تلویزیون ها، مفسران مطبوعاتی،خبرنگاران خبرگزاری ها، شبکه های خبری و سایت های اینترنتی جریان دارد؛ اما واقعیت این است که در پشت این جدال ژورنالیستی،چیزی به نام سیاست رسانه ای یک کشورنهفته است که مستقیماً توسط بودجه های رسمی مصوب مجالس کشورها یا بودجه های سری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و سرویس های جاسوسی، تغذیه می شود.


۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قلم طلایی

ویژه نامه ماهواره یا جنگ تمام عیار فرهنگی

مقدمه

سربازان و ابزارهای جنگ رسانه ای

اهداف ماهواره ها (قسمت اول)

اهداف ماهواره ها (قسمت دوم)

اهداف ماهواره ها (قسمت سوم)

اهداف ماهوارها (قسمت چهارم)

اهداف ماهواره ها (قسمت پنچم)

اهداف ماهواره ها (قسمت ششم)

۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
قلم طلایی

حمایت از مردم بی دفاع غزه با تحریم کالا های اسرائیلی


امام خمینی (ره)

 اگر مسلمین مجتمع بودند- هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد- (صحیفه نور -ج 8 -25-5-58 - ص 236 235) 


 

 

احصا محصولات رژیم صهیونیستی:

 

1- محصولات صهیونیستی به ترتیب حروف الفبا:

ABC- Ajax- Always- AOL- AOL Time Warner- Apple Computer- Athlon- Calvin lein- Cambridge - Chat Noir- Chevrolet- Cochonou- Corn Pops- Daim- Dell- Delta- Diet- Diet Dinamo- Disney- Disney Land- Doll- Dr Scholl- Dream works- EA - Freedom - Gold fish - Holly Wood - Hewlett-Packard - Jacob- Kit Kat- Kite Kate- Lotus- Mac- Marvel- Mc Donald - Mac Donnells- Milka- Nugget- Ocean- Panda- Parker- Parker Brothers- Pepsi-Cola- Philadelphia- Philip Morris- Revlon- Roma- Scott- Siemens- Smartise - Snicker- Sun Microsystems- Thomson- Tiger- Ultimat2- World - Walt Disney- Yes 

2- صنایع غذایی :

فانتاFanta))- کوکاکولا ((Coca-Cola-پپسی(Pepsi)- میراندا Miranda)) -آب معدنی نستله و سایر محصولاتNestle)) -Nescafe - سوپ(( Maggi -Kitkat-sprite-بمبا(Bomba)-سون آپ((7up-Orange-سیگار((Marlboro-آدامس(polo)-نوشابه خوشگوار(تحت لیسانس کوکا کولا)-اِرَم(تحت امتیاز سون آپ) NIDO, , غذای کودک(CERELAC)

3- لوازم الکترونیکی - سخت افزار و نرم افزارها:

Software-Intel-IBM-Bosch-Nokia- bytronلوازم خانگی -Babylon-HP-( Pioneer)ضبط و باند-motorola-Apple-DELL-BRAUN- جنرال الکتریک- گروندیک- زیمنسAEG الکترولوکس-

4- پوشاک و منسوجات:

Tommy Hilfiger - Nike- Sara Lee - Champion - Timberland -D&G-GAP - Reebok

5- اتومبیل ها:

Ford Volvo- Opel  -رنو- فیات- وارتا(باطری ماشین)- فولکس واگن

6- شرکت های فیلم سازی و شبکه های خبری:

20th century- Walt Disny - Miramax - Films - CNN - Time-HOLLY WOOD  برادران وارنر- کلمبیا     

7- لوازم آرایشی _ بهداشتی:

  Oral B- Boss - head & shoulders -Loveal - LOREAL -هنکل-  مسواک (Crest) خمیر دندان-Johnson-سشوار


 

 

۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
قلم طلایی