3-ماهواره سر غیرت دینی و ملی را با پنبه می برد:

 غیرت و حمیتّ، یعنی تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری است. این صفت در قالب مطلوبش، از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه م یگیرد. شاید بتوان انواع غیرت را به تعداد پدیده هایی که نزد انسان تقدّس و حرمت دارد، گسترش داد که در این صورت از مرز شمارش فراتر می رود. اما از دیدگاه دیگر می توان همه پدیده های مقدّس را در قالب دین، ناموس و آبرو و میهن خلاصه کرد که در نتیجه، غیرت به سه نوع: دینی، ناموسی و ملیّ تقسیم می شود.

الف: غیرت سرمایه دینی مسلمان:

غیرت دینی وملی به این معنا است که انسان مسلمان نسبت به کیان اسلام  و آنچه بدان مربوط می شود حسّاس باشد، ودر بعضی

مواقع نیز از خود عکس العمل نشان دهد و حتی از کوچک ترین خدشه و تعرّضی نسبت به آن جلوگیری کند. در انقلاب اسلامی و بعد ازپیروزی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس مردم عزیز ایران اسلامی غیرت و تعصب خود را نسبت به اسلام و کیان جمهوری اسلامی نشان دادند و ثابت کردند غیرت آنها نسیت به اسلام و پاسداری از اسلام بر خاسته از جانشان است دشمنان در این زمینه (جنگ سخت) علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و رفته رفته از راههای دیگری برای ضربه زدن به کیان جمهوری اسلامی استفاده نمودنند.

ب: بامردم با غیرت نمیتوان جنگید:

آنان دریافتند که در جنگ سخت راهی جز شکست نیست چرا که غیرت ملی و دینی مردم ایران به آتها این اجازه نمی دهد و نخواهد داد که بتوانند در این کشور نفوذ کنند از این جهت به تدریج به سمت و سوی دیگری رفتند؛ آنان دریافتند که با جنگ نرم به ویژه با ادعای تظاهر به فرهنگ جهانی و شعارهای دروغ دموکراسی و آزادی می توانند بر غیرت ملی و دینی همچنین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران حمله برده و آن را تضعیف ودر نتیجه به نابودی بکشانند.آری در این میان دریافته شد که از راه تهاجم فرهنگی می توان غیرت دینی و ملی را نابود کرد و همانطور که پیداست نابودی غیرت دینی و ملی به منزله ی نابودی عزت و کیان ایران اسلامی ست پس بنابر این دست به کار شده و با اسلحه ای به نام ماهواره-با ایجاد شبکه های ماهواره ای بویژه شبکه های فارسی زبان-بر فرهنگ اسلامی ایران تاختند.

ج: برای پیروزی باید غیرت زدایی کرد:

به طور خلاصه می توان گفت رویکرد این نوع شبکه ها چنین است: در این شبکه ها انتقال فرهنگ از طریق ساخت سریال ها و فیلم های مختلف به تدریج باعث می شود که فرهنگ مخاطبان به طور غیرملموس تغ ییر یافته و غیرت دینی ازآنها گرفته شود. بخشی از شبکه های ماهواره ای با موضوعات فرهنگی و سیاسی از سوی دشمنان اسلام راه اندازی شدند.شبکه های ماهواره ای با موضوع سیاسی وامنیتی که هدفشان براندازی نظام اسلامی است، تلاش می کنند تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بدبین کنند و اعتماد آنها را نسبت به نظام اسلامی و مسئولان آن کاهش داده یا سلب کنند.به مرور زمان فرد در انجام امور دینی خود دچار تساهل شده واین موضوع به تدریج در ظاهر فرد نیز بروز کرده و او نسبت به رعایت حجاب و سایر اموری که در اسلام مقرر شده است، بی تفاوت می شود و عملاً با گذشت مدتی و بدون اینکه برای خود فردی ملموس باشد،باورهای دینی و اخلاقی از وی گرفته می شود.