6-بازگشت به خویشتن:

منع قانونی دیدن برنامه های ماهواره ای اگرچه لازم است اما کافی نیست، بلکه باید علاقه و محبت مردم به ماهواره و برنامه های آن را که مبدأ و عامل اصلی گرایش به ماهواره است، خشکاند.می توان با مراجعه به آثا ر و زندگینامه های ائمه هدی علیهم السلام، علمای عظیم الشان اسلام و هدای والامقام، به قبح و زشتی برنامه های ماهواره ای پی برد و آنان را نیز از این زشتی آگاه کرد. هیچ روایتی از ائمه و اهل بیت نداریم که اجازه نگاه کردن به تصاویر مبتذل را داده باشد، علاوه بر آن؛ در بسیاری از روایات، این گونه اعمال راه ورود شیطان به قلب انسان و نیز ورود انسان به ورطه هلاکت و جهنم معرفی شده اند.برنامه های مبتذل و مستهجن فقط بخشی از برنامه های ممنوعه ماهواره است، درحالی که قرآن و اهل بیت انسانها را از گوش دادن ودیدن هرگونه توهین و بدگویی نسبت به دین بر حذر داشته اند. به راستی ماهواره ها کم به مقدسات اسلامی و سیعی توهین کرده و آنها را مورد تمسخر قرار داده اند؟ آیا باورهای اسلامی و اسلام را مساوی با تروریست معرفی نکرده اند؟ آیا با برنامه های مثلا دینی به تضعیف نهادهای دینی نپرداخته اند؟ آیا حجاب و عفاف را به بدترین شکل مورد تهاجم قرار نداده اند؟

7-براستی هر آنچه دیده بیند دل کند یار:

در قرآن و تعالیم انبیاء الهی و امامان و پیش وایان ما، همواره برمراقبت چشم و گوش(شنیدن و دیدن)تاکید بسیار شده است و با توجه به رواج ماهواره وشبکه های پر زرق و برق که چیزی جز تباهی اخلاقیات را به دنبال ندارد.

الف: هدف شبکه های ماهواره ای

اهداف طراحان پشت پرده شبکه های بویژه شبکه های فارسی هدف گذاری بر روی قشر زنان به عنوان مخاطب خاص است. دیگر ایجاد تغییرات اجتماعی در ساختار زندگی مسلمانان بویژه ایرانیان آن هم با ترویج سبک زندگی غربی با ظاهری شرق پسند.

ب: هرزه نگاری

هرزه نگاری در حقیقت به معنای مطالبی است که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتا به قصد تحریک جنسیا رایه می شوند.کارشناسان اجتماعی بر این عقیده اند که پیامدهای این عمل بسیار خطرناک است چرا که مثلا قاتلان جنسی که اعتراف کرده اند هرزه نگاری، انها را بهاین کار واداشته است.از عواقب و پیامدهای آن می توان به اعتیاد غیر قابل یرگشت، حساسیت زدایی و هرزه رفتاری اشاره نمود.

ج: حکم قانون در مورد استفاده از ماهواره

قانون جمهوری اسلامی ایران به کارگیری تجهیزات دریافت از ما هواره و توزیع آن را جز در  مواردی که قانون تعیین کرده، ممنوع

اعلام نموده است.