گزیده‌ای از سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در اجتماع عزاداران حسینی در «ملعب الرایة» در جنوب لبنان اظهار داشت: «هر آنچه که تاکنون به دست آوردیم به خاطر رشادت‌ها و مقاومت‌های حسینی و ایستادگی زینبی بوده است. از این‌رو امروز که روز عاشورا است بار دیگر با حضرت امام حسین علیه‌السلام تجدید بیعت می‌کنیم و در برابر شمشیر یزدیان ایستادگی می‌نماییم و بار دیگر بیعت می‌کنیم و می‌گوییم لبیک یا حسین.» 

ما به راه امام حسین وفادار خواهیم ماند

امروز به گونه‌ای برای حضرت امام حسین علیه‌السلام گریه می‌کنیم که انگار امروز همان سال 61 هجری قمری است. خطاب به امام حسین علیه‌السلام چنین می‌گویم ای فرزند رسول خدا، تو را هرگز از یاد نمی بریم و هرگز آن سوز و گدازی که در دل ماست، هرگز کاسته نخواهد شد و می‌گوییم هرگز بی‌یار و یاور باقی نخواهیم ماند و ما همواره در کنار و در خط و مسیر تو باقی خواهیم ماند.در اینجا همچنین لازم می‌دانم  این مناسبت دردناک را به مقام عالی ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تسلیت عرض کنم. این مناسبت را همچنین به تمام مرجعیت تشیعه تسلیت عرض می‌کنم.
لازم می‌دانم در اینجا از رزمندگان جهان اسلام؛ رزمندگانی که هم اکنون در جبهه‌های رزم حضور دارند و رزمندگانی که هم اکنون در مرز با فلسطین اشغالی هوشیار در صحنه حضور دارند سلام و درود بفرستم. لازم است به شما عزیزان در این اجتماع سلام و درود بفرستم؛ شمایی که همواره وفاداران به مقاومت هستید.
 
ناتوانی نتانیاهو در برابر مقاومت اکنون در برابر این خیل عظیم حسینی بار دیگر تعهد مطلق خود را در ایستادگی در برابر اسرائیل و برای بالا بردن سطح آمادگی مقاومت اعلام می‌داریم و نه نتانیاهو و نه جد نتانیاهو نمی‌توانند در برابر مقاومت و دست یافتن مقاومت به سلاحی برای دفاع از لبنان و حمایت از مقدسات اسلامی بایستند.

در اینجا بار دیگر با ملت فلسطین در راه مقاومت و انتفاضه تجدید بیعت می‌کنیم و از جهان اسلام می‌خواهیم تا از ملت فلسطین در حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی حمایت می‌کنند. لبنان و حزب‌الله و مقاومت متعهد خواهند شدند هر سلاحی که لازم باشد برای دفاع و ایستادگی در برابر دشمن فروگذار نکند و این سلاح را به دست‌آورد.

کشتار یمن، یکی از بزرگترین قتل‌عام‌های تاریخ است آمریکایی‌ها و سعودی‌ها بر ضد یمن مرتکب قتل عام و کشتار می‌شوند و کشتار عربستان سعودی در قبال یمن یکی از بزرگترین قتل‌عام‌های تاریخ است که متاسفانه جهانیان در برابر این جنایت سکوت کرده‌‌اند. در خصوص سرکوب ملت یمن از سوی سعودی‌ها و آمریکایی‌ها هم باید اعلام کنیم که ما این اقدامات را به شدت محکوم می‌کنیم چرا که ملت یمن ملتی آزاده و سربلند است. ما در برابر این پایداری اسطوره‌ای آنها افتخار می‌کنیم چرا که خون‌های پاک همواره در برابر شمشیرهای طاغوتیان پیروز است. ما همچنین قتل‌عامی که عربستان سعودی بر ضد ملت بحرین انجام می‌دهد را محکوم می‌کنیم. ملت بحرین به پاخواسته و مصمم برای به دست آوردن حقوق حقه‌ی خود از جمله آزادی، استقلال و عزت است. از مقاومت اسطوره‌ای عراق حمایت می‌کنیم
ما از ملت و ارتش و کمیته‌های مردمی عراق حمایت خود را اعلام می‌کنیم. به‌خصوص از این مقاومت اسطوره‌ای و جانانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی آن حمایت می‌کنیم چرا که با شهدایی که تقدیم این راه کردند حماسه آفریدند و ما هنوز منتظر پیروزی‌های بیشتری از آنان هستیم.ما خواستار مشاهده‌ی پیروزی ارتش عراق هستیم. به ارتش عراق و کمیته‌های مردمی افتخار می‌کنیم. در این روز حسینی و در این روز عاشورا به ارتش و کمیته‌های مردمی مقاومت در عراق بگوییم که ما به شما می‌بالیم به ملت عراق و ارتش و کمیته‌های مردمی می‌گوییم که به غرب و آمریکا و هر کسی دیگر که مدعی حمایت از آنان است اطمینان نکنند و عراق تنها به جوانان و عزم ملت و اراده خود می‌تواند پیروزی‌های بزرگی را رقم بزند. به ملت عراق می‌گویم شما نه تنها داعش را شکست می‌دهید بلکه در صورت توکل برخدا و اعتماد برعزم و اراده این ملت می‌توانید هزاران داعش را به‌نام حسین شکست دهید.مسلمانان جهان حادثه منا را فراموش نکنند .در قبال کشته شدگان فاجعه منا من بر خود لازم می‌دانم بر ارواح تمام آنها رحمت بفرستم کسانی‌که شمار آنها براساس آخرین اطلاعاتی که به دست من رسیده از مرز ۲۲۰۰ قربانی گذشته است البته در این بین نیز بسیاری نیز مفقودالاثر هستند و این امر تنها بیانگر شکست و کوتاهی آل‌سعود در خدمات‌رسانی به حجاج بیت‌الله الحرام است از این‌رو من بار دیگر می‌خواهم تا در این خصوص تحقیقاتی مجدد صورت گیرد همچنین از تمامی مسلمانان جهان می‌خواهم این حادثه هرگز فراموش نشود و همواره در اذهان زنده باقی بماند.ایران حامی همیشگی حزب‌الله لبنان
همه چیز خاتمه یافته و توافق حاصل شد. (توافق هسته‌ای) چه چیزی در این بین برای لبنان تغییر یافته است. لذا در این‌روز و روز عاشورای حسینی می‌گویم که حضرت امام خامنه‌ای، آن سید حسینی، آن رهبر عالی‌قدر در ایران و برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران، شریف‌تر و بزرگ‌تر و با عزت‌تر از آن هستند که دوست و متحد خود را بفروشند، بلکه این عزیزان همواره برای امت و منافع امت اسلامی حتی حاضرند از منافع خود چشم پوشی کنند.موضوع هسته‌ای ایران تمام شد. بحران سوریه نیز تمام خواهد شد. از این‌رو چشم به تحولات منطقه ندوزید و انتظار این را نداشته باشید که بعد از تعیین سرنوشت سوریه بخواهید بیایید و سرنوشت لبنان را رقم بزنید. من به شما ای مقامات لبنانی اعلام می‌کنم که سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد ما حزب ولایت‌فقیه هستیمآمریکا، غرب و طاغوتیان به‌طور کلی نفت و گاز است که برای آنها تعیین و تکلیف می‌کند. آنها همه را برده تصور می‌کنند. پس به حمایت‌های این طاغوتیان حساب نکنید. ما حزب ولایت‌فقیه هستیم و در نزد ولی‌فقیه عزیز و گرامی هستیم و هرگز کسی ما را برده نمی‌شمارد.ای حسینی‌ها و ای زینبی‌ها ما و شما با هم منتظر خواهیم بود و ما و شما در میادین حضور خواهیم داشت. نه جنگ اسرائیل و سرانشان توانست ما را به زانو در آورد و نه داعش و نه سرکردگانش می‌توانند در ما تاثیر بگذارند. ما حسینی‌وار و زینبی‌وار برای کرامت، عزت، بزرگی و سربلندی رهایی ملت خود در دنیا و آخرت تلاش خواهیم کرد و در این راه از هیچ جانفشانی کوتاهی نخواهیم کرد.حضرت امام حسین علیه‌السلام در چنین ساعاتی و قبل از آغاز نبرد نهایی چنین فرمودند: والله لا اعطیکم بیدی اعطاء الذلیل ولا اقر لکم اقرار العبید. از این رو ما به اسرائیل و آمریکا و آل‌سعود و غرب نیز چنین می‌گوییم که ما اهل جهاد و مقاومت هستیم آیا این مکتب امام حسین علیه‌السلام نیست؛ مکتبی که ما در آن برای تعیین سرنوشت خود در برابر چنین تصمیمی قرار گرفته‌ایم امروز یزید و یزیدیان ما را در برابر دو گزینه قرار داده‌اند.   «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ یَأْبَی  اللّهُ لَنا ذلِکَ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنـُوفٌ حَمِیَّةٌ وَ نُفُوسٌ آبِیَـةٌ مِنْ أَنْ نُؤْثِرَ طاعَةَ اللِّئامِ عَلی  مَصارِعِ الْکِرامِ.» آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی  شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم، زیرا خدا و پیامبرش و مؤمنان از این که ما ذلّت را بپذیریم دریغ دارند، دامن  پاک مادران و مغزهی  با غیرت و نفوس با شرافت پدران، روا نمی‌دارند که اطاعت افراد لئیم و پست را بر قتلگاه کریمان و نیک منشان مقدّم بداریم.

ما هرگز ذلت را نمی‌پذیریم چرا که خدا آن را برای ما نمی‌طلبد و نمی‌پسندد و رسول خدا و مؤمنان و آزادگان آن را برای ما نخواهند پسندید و در این مسیر حسینی و زینبی به اتفاق شما تنها عزت، کرامت و بزرگی را با خون سیدالشهدا به پیروزی خواهیم رساند آن هم بر شمشیر یزید زمان. هر آنچه که تاکنون به دست آوردیم به خاطر رشادت‌ها و مقاومت‌های حسینی و ایستادگی زینبی بوده است. از این‌رو امروز که روز عاشورا است بار دیگر با حضرت امام حسین علیه‌السلام تجدید بیعت می‌کنیم و در برابر شمشیر یزدیان ایستادگی می‌نماییم و بار دیگر بیعت می‌کنیم و می‌گوییم )لبیک یا حسین(